Jak możemy pomóc?

  • Informujemy konsumentów o ich prawach w UE, Norwegii i Islandii
  • Pomagamy rozwiązywać problemy z przedsiębiorcami z innych krajów UE
  • Nasze usługi są bezpłatne


Dowiedz się więcej o ECK…

Sonda

Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się kupić podrobiony lub odnowiony produkt?

Warto odwiedzić

  • Aktualności
  • Przykładowe sprawy
  • Raporty
  • Wykłady

2 maja ECK będzie nieczynne

Uprzejmie informujemy, że w związku z zarządzeniem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2017 r. Europejskie Centrum Konsumenckie w dniu 2 maja br. będzie zamknięte. Jednocześnie informujemy, że centrum będzie czynne dla interesantów w dniu 13 maja (sobota).

Coco Chen, Lulu Viton, Dolce Copana – nie daj się nabić w butelkę

Zakup podrabianych produktów łączy się nie tylko z posiadaniem złej jakości towaru, ale też może być ryzykowny dla zdrowia. 26 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Własności Intelektualnej z tej okazji Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) przyjrzała się sprzedaży podrabianych towarów w UE.

Strona 1 z 251  > >>

„Osaczony” klientami

Polski sprzedawca chcąc rozszerzyć swoją działalność zaczął prowadzić sklep internetowy w języku czeskim. W efekcie konsumentka z Czech zakupiła od niego sukienki, które jednak nie spełniły jej oczekiwań. Zgłosiła więc przedsiębiorcy chęć odstąpienia od umowy i odesłała towar. Sukienki zostały jednak jej zwrócone. Konsumentka próbowała skontaktować się ze sklepem. Wówczas okazało się, że strona internetowa sprzedawcy została zawieszona.

Suplementy diety

Fiński konsument kupił od polskiego sprzedawcy suplementy diety. Produkt był objęty gwarancją jakości, co oznaczało, że w przypadku braku efektów, konsument mógł zwrócić towar i otrzymać pełny zwrot kosztów. Z uwagi na brak obiecanych efektów, kupujący odesłał towar zgodnie z otrzymanymi instrukcjami. Niestety nie otrzymał obiecanego zwrotu.

pozostałe sprawy >>