Archiwum newslettera

Powrót

Twitter icon

Aktualności

Nasze centrum w Miasteczku Schumana

W sobotę, 9 maja Europejskie Centrum Konsumenckie uczestniczyło w europejskim kiermaszu „Miasteczko Szumana”. Była to dla odwiedzających okazja uzyskać konsumencką poradę od naszych ekspertów. Goście mogli się także podzielić swoimi konsumenckimi doświadczeniami wypełniając sondę lub uczestniczyć w quizie.  Więcej…


Marketing bezpośredni a prawa konsumenta SENIORA -  mini debata ECK

26 maja odbyło się kolejne spotkanie z cyklu „Mini debaty konsumenckie”. Tym razem podjęto temat „Przez telefon, internet, na pokazie - senior na rynku konsumenckim w świetle nowych przepisów prawnych”. Panelistami byli eksperci z UKE, Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie, PSSB. Podczas spotkania skupiono się na takich kwestiach jak: brak obowiązków zrzeszania się przedsiębiorców w Polsce, który utrudnia standaryzacje ich działań na rzecz konsumentów; wyłączenie z ustawy o prawach konsumenta świadczeń związanych z usługami zdrowotnymi; problem egzekwowania praw konsumenta na poziomie postępowania organów ścigania i sądów; brak zintegrowanych działań prewencyjnych i edukacyjnych wszystkich odpowiedzialnych za konsumentów-seniorów interesariuszy". Moderatorem dyskusji był Piotr Stańczak – Dyrektor ECK.

UE blisko Ciebie - publikacja

Specjalnie z myślą o osobach, które interesują się sprawami związanymi z Unią Europejską i często poszukują informacji w różnych dziedzinach, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej przygotowało broszurę w której zostały zebrane dane teleadresowe i krótki opis działalności sieci UE działających w Polsce, w tym Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Więcej…

Polski a europejski konsument

Polacy pod wieloma względami lubią porównywać się z innymi, europejskimi krajami. ECK Polska proponuje porównanie pod względem przysługującej ochrony konsumenckiej. Czy polski konsument rożni się od tego zagranicznego swoimi prawami w obszarze rękojmi i gwarancji? Więcej…



Przykładowa sprawa

Deklaracja przewoźnika

Konsumentka zamieszkała na terenie Belgii podróżowała polskimi liniami lotniczymi z Brukseli do Warszawy. Jej bagaż został opóźniony o ponad 24 godziny. Pasażerka musiała zakupić niezbędną odzież i kosmetyki. Poniosła w związku z tym liczne wydatki w kwocie blisko 1000 złotych. Więcej…


Ogłoszenia

Konferencja 16 czerwca

Zapraszamy do udziału w konferencji naukowej: Obsługa pasażerów lotniczych w erze nowych technologii informatycznych; wyzwania i nowe standardy, której partnerem jest ECK Polska. Konferencja odbędzie się 16 czerwca 2015 r. w gmachu Grupy Uczelni Vistula w Warszawie przy ul. Stokłosy 3, w auli A4. Więcej…



Powrót