Archiwum newslettera

Powrót

Facebook icon Twitter icon

Aktualności

Bezpieczne rezerwacje wakacji a internetowi pośrednicy

Popularne internetowe strony rezerwacyjne działają jako rodzaj pośrednika między konsumentami, a dostawcami usług (np. linie lotnicze, hotele) oraz ułatwiają wyszukanie odpowiedniej oferty. Jednakże, umowa jest zawierana bezpośrednio pomiędzy dostawcą usług oraz konsumentem, pośrednik nie jest jej stroną. Więcej…

 

Zagraniczne reklamacje - sonda na stronie ECK

Czy kiedykolwiek złożyłeś reklamację u zagranicznego przedsiębiorcy sprzedającego towary lub usługi w Internecie? Zapraszamy do wzięcia udziału w sondzie na stronie www.konsument.gov.pl

 

Spotkanie ECK z UOKiK w ramach CPC-Net


W sierpniu ECK spotkało się z przedstawicielami Departamentu Ochrony Interesów Konsumentów UOKiK, który pełni funkcje „jednolitego urzędu łącznikowego” w sieci CPC-Net. Poruszono kwestie 3 spraw, które zostały przekazane do UOKiK przez ECK i są w toku oraz przedstawiono kolejne 2. ECK zgłasza urzędowi na podstawie prowadzonych spraw praktyki przedsiębiorców, które mogą stanowić naruszenie zbiorów interesów konsumentów w sytuacji gdy przedsiębiorca i konsument mają siedziby w różnych krajach. Więcej…


Przykładowa sprawa

Problemy z powrotem do domu

Konsumentka miała wrócić z wakacji na Kubie francuskimi liniami lotniczymi do Warszawy przez Paryż. Kilka dni przed odlotem otrzymała informację, że jej lot został odwołany, a kolejny odbędzie się za trzy dni. Konsumentka nie mogła pozwolić sobie na przymusowe wydłużenie pobytu i znalazła alternatywne połączenie. Więcej…


Ogłoszenia

ECK zaprasza na konferencje nt. e-handlu

ECK Polska zaprasza 2 października 2015 r. (piątek) na konferencję poświęconą sprzedaży online, pt.: „Prawo a obsługa klienta w sklepie internetowym”. Jej celem jest omówienie zmian w prawie konsumenckim, które miały miejsce w zeszłym roku, jak i poruszenie tematu rozwiązywania polubownych sporów konsumenckich w branży e-commerce. Wydarzenie odbędzie się w Centrum Konferencyjnym UOKiK w Warszawie. Więcej informacji wkrótce na www.konsument.gov.pl.

Uprzejmie prosimy o potwierdzenie przybycia do 25 września br. na adres katarzyna.slupek@konsument.gov.pl



Powrót