Archiwum newslettera

Powrót

Facebook icon Twitter icon

Aktualności


E-commerce krajowy i transgraniczny – konferencja ECK

Celem konferencji pt. Prawo a obsługa klienta w sklepie internetowym zorganizowanej przez ECK oraz Trusted Shops było omówienie kolejnych wyzwań, jakie czekają branże e-commerce, a więc wprowadzenie systemu polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich, czy internetowej platformy ODR. Więcej…

 

Polskie e-sklepy jeszcze słabo radzą sobie ze sprzedażą transgraniczną

Polskie sklepy nie posiadają wystarczającej wiedzy, jak prowadzić internetową sprzedaż poza granicami naszego kraju wynika z badania Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK) przeprowadzonego we wrześniu br. Deklarowana możliwość zakupu towaru przez obcokrajowca w dużej mierze nie pokrywa się z faktycznymi rozwiązaniami i ułatwieniami stosowanymi przez przedsiębiorców. Więcej…

 

Spotkanie ECC-Net w Brukseli

W październiku odbyło się spotkanie dyrektorów sieci ECC-Net, dzięki któremu przedstawiciele centrów z 30 państw mogli wspólnie przedyskutować kwestie związane z rozwojem widoczności ECC-Net oraz poprawie obsługi spraw konsumenckich np. wprowadzenie ulepszonej wersji internetowej platformy IT-tool. W rozmowach w dużej mierze nawiązywano do implementacji pakietu legislacyjnego dot. polubownego rozwiązywania sporów (ADR i ODR) w UE, który będzie miał wpływ na funkcjonowanie wszystkich centrów. ECC-Net spotkała się też z BEUC. Sieć będzie wspierać organizacje w lobbyingu na rzecz konsumentów poprzez opiniowanie dokumentów. BEUC zachęcił do korzystania z oferty consumerchampion.eu.


Przykładowa sprawa


Marynarz na morzu bez bagażu

Konsument - marynarz pracujący dla międzynarodowych firm spedycyjnych, aby dotrzeć na statek, na którym miał spędzić następne pół roku, podróżował niemieckimi liniami lotniczymi. Przewoźnik zagubił jego bagaż. Było w nim wiele nowych rzeczy, zapasy na kolejne pół roku przebywania na otwartym morzu. Więcej…


Ogłoszenia

Oceń aplikację ECC-Net Travel

Aplikacja ECC-Net Travel to mobilny towarzysz podróży po UE. Konsumenci za jej pośrednictwem mogą znaleźć informację na temat przysługujących im w określonej sytuacji praw. Jeżeli z niej korzystasz podziel się swoimi wrażeniami. Więcej…

Wykład w Europe Direct - materiały

22 października w siedzibie Europe Direct – Centrum Przedsiębiorczości Smolna, przy ul. Smolnej 4, w Warszawie odbył się wykład „Abonament a jego automatyczne przedłużenie - rzecz o wybranych nieuczciwych praktykach rynkowych w obszarze e-commerce”. Prezentacja ze spotkania dostępna jest TUTAJ. Kolejny bezpłatny wykład w grudniu.

Oceń aplikację ECC-Net Travel

Aplikacja ECC-Net Travel to mobilny towarzysz podróży po UE. Konsumenci za jej pośrednictwem mogą znaleźć informację na temat przysługujących im w określonej sytuacji praw. Jeżeli z niej korzystasz podziel się swoimi wrażeniami. Więcej…

http://konsument.gov.pl/ankiety/index.php/824225/lang-pl

Wykład w Europe Direct - materiały

22 października w siedzibie Europe Direct – Centrum Przedsiębiorczości Smolna, przy ul. Smolnej 4,  w Warszawie odbył się wykład „Abonament a jego automatyczne przedłużenie - rzecz o wybranych nieuczciwych praktykach rynkowych w obszarze e-commerce”. Prezentacja ze spotkania dostępna jest TUTAJ. Kolejny bezpłatny wykład w grudniu.


Powrót