Archiwum newslettera

Powrót

Twitter icon

Aktualności

Wesołych Świąt!

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce życzy Państwu spokojnych, radosnych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia oraz samych udanych zakupów i podróży w nadchodzącym 2016 roku.

 

Świąteczno-noworoczne bagaże specjalne

Twój bagaż został zutylizowany, a narty nie zostały przewiezione? Okres świąteczno-noworoczny zbliża się wielkimi krokami, niektórzy z nas nadchodzący urlop planują wykorzystać szusując na stokach narciarskich. Inni wracają do kraju, aby spędzić święta z najbliższymi. Europejskie Centrum Konsumenckie zwraca uwagę na kilka istotnych kwestii dotyczących lotniczego przewozu bagaży o nietypowych rozmiarach i konsystencji. Więcej…

 

Komisja proponuje nowoczesne prawo umów cyfrowych


Realizując przyjętą strategię rynku cyfrowego, 9 grudnia Komisja Europejska przedstawiła dwa projekty dyrektyw, które mają posłużyć lepszej ochronie konsumentów dokonujących zakupów w internecie w całej UE oraz pomóc przedsiębiorstwom w rozszerzaniu swojej oferty. Więcej…

 

Timeshare i długoterminowe produkty wakacyjne - nowy raport ECC-Net

Timeshare, kluby wakacyjne, kredyty rekreacyjne i wyjazdy sponsorowane to tylko niektóre z ofert można spotkać, gdy planuje się wakacje lub odpoczywając już w letnim czy zimowym kurorcie. Tajniki tych długoterminowych zobowiązań mogą być trudne do zrozumienia i prowadzić do podejmowania decyzji, których konsumenci będą żałować. Nowy raport i zestawienie porad dla konsumentów opracowane przez Europejskie Centra Konsumenckie (ECC-Net) mogą pomóc w labiryncie timeshare. Więcej…

 

Po 25 latach przyjęto nową dyrektywę turystyczną

Pakiety usług turystycznych (przelot, hotel, wynajem samochodu) zakupione przez internet za wspólną ceną lub za pośrednictwem powiązanych stron internetowych zostaną objęte taką samą ochroną konsumencką jak wycieczki kupione w biurach podróży. Więcej…

 

Spotkanie 10.lecia ECC-Net w Polsce

W tym roku obchodzone jest 10. lecie funkcjonowania ECC-Net w Polsce. Z tej okazji 11 grudnia zostało zorganizowane spotkanie „Pozycja polskiego konsumenta na Jednolitym Rynku UE - stan aktualny i wyzwania”. Zostali na nie zaproszeni wszyscy partnerzy, z którymi centrum miało okazję współpracować do tej pory. Podczas spotkania UOKiK był reprezentowany przez Wiceprezes Dorotę Karczewską. Ze strony KE zostało przygotowane nagranie Despiny Spanou,  Dyrektor ds. konsumenckich w Dyrekcji Generalnej ds. Sprawiedliwości i Konsumentów.

Przykładowa sprawa

Gdzie jest ładowarka?

Konsument z Rumunii zakupił w polskim sklepie internetowym prostownicę do włosów jako prezent dla swojej dziewczyny. Po kilku dniach otrzymał produkt, ale był on niekompletny - nie zawierał ładowarki. Ponadto sprzedawca nie dołączył instrukcji urządzenia. Klient zdecydował się na odstąpienie od umowy i w ciągu 14 dni odesłał sprzęt do Polski. Więcej…


Ogłoszenia

Wykład w Europe Direct - materiały

17 grudnia w siedzibie Europe Direct – Centrum Przedsiębiorczości Smolna, przy ul. Smolnej 4, w Warszawie odbył się wykład „W puł@pce. Jak uniknąć problemów z nieuczciwymi sprzedawcami z Internetu”. Prezentacja ze spotkania dostępna jest TUTAJ. Kolejny bezpłatny wykłady już w nowym roku.


Powrót