Archiwum newslettera

Powrót

Twitter icon

Aktualności

Święto konsumenta przeciętnego i wrażliwego

Jak wynika z ostatnich badań KE, Polska i inne kraje UE mierzą się z problemami osób szczególnie narażonych. Polska mieści się na środku peletonu, znacznie gorzej wypadliśmy jednak w ogólnym zestawieniu poziomu ochrony konsumenta. Zajmujemy ostatnie pozycje.  Z okazji Światowego Dniem Konsumenta, który miał miejsce 15 marca, ECK przyjrzało się najnowszym statystykom.

Więcej…

Spotkanie ECC-Net w Brukseli

W marcu odbyło się spotkanie dyrektorów sieci ECC-Net, dzięki któremu przedstawiciele centrów z 30 państw mogli wspólnie przedyskutować kwestie związane z rozwojem widoczności ECC-Net (m.in. obecność w social mediach i Wikipedii), organizacji wspólnych projektów (badania i raporty) oraz poprawie obsługi spraw konsumenckich. W rozmowach w dużej mierze nawiązywano do implementacji pakietu legislacyjnego dot. polubownego rozwiązywania sporów (ADR i ODR) w UE, który ma wpływ na funkcjonowanie wszystkich centrów. Ponadto Dyrektor ECK wziął udział w spotkaniu w sprawie krajowych punktów kontaktowych platformy ODR z przedstawicielami KE.

Konferencja naukowa o usługach

w dniach 10-11 marca 2016 r. w Katowicach odbyła się konferencja pn: „Ochrona konsumenta na rynku usług” organizowana przez Stowarzyszenie Rzeczników Konsumentów. Przedmiotem spotkania były tematy dotyczące usług remontowych i budowlanych, usług w zakresie dostarczania mediów, w tym energii elektrycznej, usług finansowych, usług telekomunikacyjnych. W obszarze usług turystycznych głos zabrał Dyrektor ECK. Więcej…

Rozmowa „Rzeczpospolitej” z Wiceprezes UOKiK

Z Dorotą Karczewską, Wiceprezes UOKiK rozmawia Piotr Mazurkiewicz. Polecamy tekst wywiadu. Więcej…


Przykładowa sprawa

Niewłaściwe dzieci

Cypryjski konsument przebywał w Polsce na wakacjach wraz ze swoją rodziną. Konsument wykupił dla dwójki swoich dzieci wycieczkę z Krakowa do Oświęcimia. Wycieczka została zaplanowana na ostatnie dni pobytu rodziny w Polsce. Dzieci konsumenta oczekiwały na autobus wycieczkowy w omówionym miejscu, ale on nigdy się tam nie pojawił.

Więcej…

Ogłoszenia

Jak skutecznie reklamować? - materiały

17 marca w siedzibie Europe Direct – Centrum Przedsiębiorczości Smolna w Warszawie miał miejsce bezpłatny
wykład ECK pt.: „Między rękojmią a gwarancją - praktyczne porady jak skutecznie reklamować”. Prezentacja ze spotkania dostępna jest TUTAJ. Kolejne spotkanie w maju.

Oceń aplikację ECC-Net Travel

Aplikacja ECC-Net Travel to mobilny towarzysz podróży po UE. Konsumenci za jej pośrednictwem mogą znaleźć informację na temat przysługujących im w określonej sytuacji praw. Jeżeli z niej korzystasz podziel się swoimi wrażeniami. Więcej…



Powrót