Archiwum newslettera

Powrót

Twitter icon

Aktualności

Zakup samochodu za granicą – jak ominąć pułapki?

Wyniki badań ECC-Net zebrane w najnowszym raporcie "Cross-border car purchases” (Transgraniczne zakupy samochodów) potwierdziły, że procedury dotyczące zakupu samochodu w wielu krajach znacząco od siebie odbiegają. Ponadto sieć ECC-Net zaprosiła konsumentów do uczestnictwa w badaniu. W ankiecie wzięło udział prawie 400 konsumentów z UE, Norwegii i Islandii. Więcej…

Konsument w świecie cyforwym – konferencja holenderskiej prezydencji

W dniach 18-20 kwietnia centra sieci ECC-Net w tym ECK Polska gościły na Europejskim Dniu Konkurencji i Konsumentów “Fading borders, shifting roles? Innovation inspired policy and regulatory oversight in the digital economy”” zorganizowanej w Amsterdamie w ramach Przewodnictwa Holandii  w Radzie UE. Omawiano wpływ rozwoju cyfryzacji i nowych rozwiązań tj. „sharing economy”, aplikacji mobilnych na rynek konsumencki.  Po konferencji odbyło się spotkanie sieci ECC-Net – „Cooperation Day”, dzięki któremu przedstawiciele centrów z 30 państw mogli wspólnie przedyskutować kwestie bezpośrednio dotyczące pracy ECC-Net.

Organizacje konsumenckie a organy administracji

W Pradze 15 kwietnia 2016 roku odbyła się konferencja „Promoting vibrant marketplaces: a case for boosting cooperation between national authorities & consumer organisations”. Została zorganizowana przez BEUC - The European Consumer Organisation oraz dTest – Czeską Organizacje Konsumencką. W konferencji uczestniczyli przedstawiciele europejskich organizacji konsumenckich i administracji publicznej poszczególnych państw UE. Wystąpiła Komisarz Věra Jourová, która m.in. stwierdziła, że współpraca w ramach CPC-Net (współpraca pomiędzy organami ochrony konsumentów państw UE) przynosi coraz lepsze rezultaty oraz, że priorytetem KE jest sprawnie działająca platforma ODR we wszystkich państwach UE. Na spotkaniu dyskutowano też w jaki sposób organizacje mogą efektywnie pomagać organom publicznym oraz jak unikać konkurowania pomiędzy organizacjami konsumenckimi a organami administracji.

Zmiany w opłatach roamingowych w UE

Wszystkich często podróżujących powinna ucieszyć informacja, że od 30 kwietnia 2016 r. nastąpi ujednolicenie i obniżenie kosztów połączeń pomiędzy krajami Unii Europejskiej. Dzięki temu za połączenia roamingowe konsumenci mogą płacić mniej. Więcej…

Poradnik ECK ws. oryginalneobuwie.com

ECK przygotowało krótki poradnik w formie pytań i odpowiedzi, które mają za zadanie ułatwić konsumentom kontakt z przedsiębiorcą. Więcej…


Przykładowa sprawa

Skórzana sofa – uszkodzenia w transporcie

Konsument z Czech zakupił w polskim sklepie skórzaną sofę o wartości powyżej 1500 euro. Po kilku dniach ujawniły się wady mebla, które mogły powstać w transporcie, np. połamane siedzisko. Konsument skontaktował się ze sprzedawcą, a ten zaproponował wymianę wadliwych części. Przy kolejnej dostawie konsument był ostrożniejszy i w obecności kuriera sprawdził dostarczone elementy. Więcej…


Ogłoszenia

Konsument na EURO 2016

19 czerwca o godz. 17.00, w siedzibie ECK, w Centrum Konferencyjnym UOKiK  w Warszaw ie, przy pl. Powstańców Warszawy 1, będzie miał miejsce bezpłatny wykład ECK dla wszystkich konsumentów, którzy są zainteresowani praktycznymi poradami związanymi z wyjazdem na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej do Francji. Szczegółowe informacje pojawią się wkrótce na naszej stronie. Zapraszamy!


Powrót