Archiwum newslettera

Powrót

Twitter icon

Aktualności

W labiryncie ofert wakacyjnych

Timeshare, kluby wakacyjne, kredyty rekreacyjne i wyjazdy sponsorowane to tylko niektóre z ofert, które można spotkać planując wakacje lub odpoczywając w letnim kurorcie. Tajniki tych długoterminowych zobowiązań mogą prowadzić do podejmowania decyzji, których konsumenci będą żałować. Więcej…

 

Co Brexit oznacza dla konsumentów?

Problemy transgraniczne konsumentów, z którymi ma do czynienia Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce są rozwiązywane wspólnie z centrum partnerskim należącym do sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). W przypadku przedsiębiorcy mającego siedzibę w Wielkiej Brytanii, to Europejskie Centrum Konsumenckie w tym kraju się z nim kontaktuje. Dzięki temu omijana jest bariera językowa, czy kulturowa. W obecnej sytuacji przyszłość ECK w Wielkiej Brytanii jest niepewna. Więcej…


Cykl porad na Euro 2016 – odsłuchaj!

Udając się na EURO 2016 warto być wyposażonym nie tylko w wiedze o futbolu i zestaw gadżetów, ale w kilka istotnych wskazówek konsumenckich. ECK przygotowało dla kibiców - konsumentów cykl nagrań związanych z uczestnictwem w Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej we Francji. Więcej…

 

Rada ds. Ochrony Konsumentów przed ŚDM

ECK Polska została zaproszone na spotkanie Rady Konsultacyjnej ds. Ochrony Konsumentów przy Zarządzie Województwa Małopolskiego organizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, poświęcone kwestiom związanym ze zbliżającymi się Światowymi Dniami Młodzieży, szczególnie w kontekście obcokrajowców w tym czasie przebywających w Polsce. Przedstawiciel ECK zaprezentował zakres działalności ECK, sposób pomocy i z centrum z wraz informacją, że konsumenci z UE, Norwegii i Islandii mogą być kierowani bezpośrednio do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

 

Warsztaty komunikacyjne w Wilnie

W dniach 8-9 czerwca 2016 r., w Wilnie odbyły się warsztaty komunikacyjne sieci ECC-Net. W spotkaniu uczestniczyli specjaliści ds. komunikacji oraz wybrani dyrektorzy centrów. Wybrane centra przedstawiły, w jaki sposób wykorzystują narzędzia komunikacyjne. ECK Polska zaprezentowało doświadczenia w obszarze współpracy z radiem. Omówiono też przygotowanie i komunikacje wspólnych projektów sieci ECC-Net oraz sposoby komunikacji inicjatyw Komisji Europejskiej.

 

Sieci Informacyjne UE w Polsce – networking

W Polsce istnieje szereg sieci i punktów informujących o sprawach związanych z Unią Europejską. Współpraca między nimi jest istotna, aby jeszcze efektywniej docierać z informacją do obywateli. O planowanych działaniach, a także możliwych płaszczyznach współpracy 16 czerwca w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji rozmawiali przedstawiciele sieci i punktów informacyjnych UE, w ich gronie znaleźli się przedstawiciele ECK w Polsce. ECK zadeklarowało też chęć organizacji kolejnego spotkania sieci.

 

Spotkanie z agencją

Dyrektorzy ECC-Net zebrali się 28 czerwca w Luksemburgu i spotkali z przedstawicielami CHAFEA (Agencja Wykonawcza ds. Konsumentów, Zdrowia, Rolnictwa i Żywności) oraz Komisji Europejskiej. Dyskutowano kwestie finansowe, sposób rozliczania projektu, jakim jest sieć Europejskich Centrów Konsumenckich i aplikowania na 2017 r.. KE poinformowała o połączeniu dwóch pionów w DG JUST ds. obsługi sieci ECC-Net z pionem ds. platformy ODR i punktów kontaktowych ODR. Jednym z tematów był też rozwój internetowego narzędzia – IT Tool, który służy codziennej komunikacji konsultantów z 30 krajów pomagających konsumentom w ramach ECC-Net.


Przykładowa sprawa

Próbka kosmetyków za 500 zł

Konsument z Polski pewnego dnia znalazł w swojej skrzynce pocztowej przesyłkę zaadresowaną od austriackiego przedsiębiorcy. Przesyłka zawierała próbki kosmetyków. Konsument uznał, iż jest to pewna forma reklamy, gdyż nigdy nie nabył takiego towaru. Jego zdziwienie było ogromne, gdy po kilku tygodniach otrzymał rachunek za rzekomo „zakupione” kosmetyki. Więcej…


Ogłoszenia


„Samochodowa”mini debata konsumencka

Europejskie Centrum Konsumenckie serdecznie zaprasza 7 lipca 2016 r. (czwartek), godz. 10.00-13.00, na spotkanie z cyklu „Mini debaty konsumenckie”, pt.: „Konsument na europejskich drogach - doświadczenia europejskiego rynku samochodowego, wynajem samochodów, car-sharing, reguły poruszania się po drogach w UE”.

Panelistami będą: Cezary Kasprowicz – Polski Związek Motorowy, Michał Pawelec – BlaBlaCar, Mateusz Litewski – Uber, Piotr Stańczak, Karol Muż – Europejskie Centrum Konsumenckie.

Debata odbędzie się w Centrum Przedsiębiorczości Smolna ul. Smolna 4 (wjazd od ul. Kruczkowskiego, na wysokości ul. Czerwonego Krzyża) w Warszawie.

Prosimy o potwierdzenie przybycia na adres: sekretariat@konsument.gov.pl.



Powrót