Archiwum newslettera

Powrót

Twitter icon

Aktualności

Jak zmienia się e-commerce? - debata ECK

W czwartek, 27 października ECK Polska zorganizowało debatę pt.: „E-commerce na miarę Europy - sytuacja konsumenta i przedsiębiorcy”. Podczas wydarzenia poruszono tematykę dropshippingu, nowych modeli kontroli klauzul niedozwolonych, trudności związanych z handlem transgranicznym, czy też efektów geoblokowania produktów i usług. W wydarzeniu uczestniczyli m. in. eksperci z UOKIK, Trusted Shops oraz Izby Gospodarki Elektornicznej. Więcej…

ECK na „Europejskim Szczycie Konsumenckim 2016”

17 października pracownicy Europejskiego Centrum Konsumenckiego wzięli udział w spotkaniu organizowanym przez Komisję Europejską „European Consumer Summit  2016”, w Brukseli”. Wydarzenie było poświęcone kwestiom dotyczącym uczciwych praktyk rynkowych, terminów umownych oraz sposobów zwiększenia skuteczności procedury nakazu. Więcej…

Między rękojmią a gwarancją

Zakupiony buty nie przetrwały pierwszego deszczu, a może pralka przestała działać po 5 latach? Kupując w krajach UE masz zagwarantowane 2 lata na reklamację produktu, w tym celu możesz wybrać podstawę swoich roszczeń - rękojmię lub gwarancję. Europejskie Centrum Konsumenckie wyjaśnia, jaka jest nimi różnica. Więcej…


Przykładowa sprawa

Przygoda w parku rozrywki

Konsument pojechał wraz z żoną i dziećmi do parku rozrywki w Niemczech. Podczas kupowania biletu musiał pilnować swoich kilkuletnich dzieci, stąd jego czujność była osłabiona. Po odejściu od kasy, zauważył, że kasjerka wydała mu 50 euro za mało. Więcej…


Ogłoszenia

O polubownym rozwiązywaniu sporów (ADR) w EEN

„Europejskie Przedsiębiorstwo” jest cyklem seminariów dla małych i średnich firm, organizowanych przez ośrodek Enterprise Europe Network (EEN) przy PARP. W środę, 23 listopada Europejskie Centrum Konsumenckie poprowadzi wykład dla przedsiębiorców dotyczący przepisów ADR oraz ODR. Więcej informacji nt. spotkania wkrótce na stronie internetowej ECK Polska.



Powrót