Archiwum newslettera

Powrót

Twitter icon

Aktualności

Życzenia Noworoczne

W okresie Świątecznym oraz zbliżajacego się nowego roku 2017 Europejskie Centrum Konsumenckie życzy samych udanych zakupów oraz braku powodów do reklamacji.

 

Z wizytą na europejskich targach

Targi świąteczne co roku przyciągają bożonarodzeniowych miłośników. Kolorowe ozdoby, błyszczące lampki wprowadzają nas w specjalny nastrój, w którym łatwo stracić głowę. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce wspólnie z wybranymi centrami ECC-Net przygotowało zestawienie najczęstszych chwytów, na które narażeni są amatorzy znanych, świątecznych jarmarków. Więcej…


#NieudanyPrezent

Gwiazdka już za nami, co zrobić, jeśli Święty Mikołaj nie dotarł do nas na czas, zapomniał, że ostatnie miesiące spędziliśmy na siłowni i zrzuciliśmy kilka kilogramów albo podarował nam prezent, który się zepsuł? O tym, jak poradzić sobie z potknięciami „Świętego Mikołaja”, podpowiada Europejskie Centrum Konsumenckie. Więcej…

Badanie sklepów internetowych Sweep Day

ECK Polska przeprowadziło badanie wybranych sklepów internetowych Sweep Day. Celem badania była ocena czy i w jaki sposób, przedsiębiorcy spełniają ciążące na nich obowiązki informacyjne w zakresie reklamacji produktów/usług oraz możliwości pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń konsumenckich. Wyniki badania wkrótce na stronie internetowej ECK Polska.


Podróże samolotem osób niepełnosprawnych

Mimo że przepisy europejskie w znaczącej mierze zapewniają prawa konsumentom, wciąż osoby niepełnosprawne mają problemy podczas podróży samolotem. 3 grudnia był obchodzony Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. W tym celu sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-net) zwróciła uwagę na prawa pasażerów niepełnosprawnych oraz o ograniczonej sprawności ruchowej Więcej…

Debata o geoblokowaniu w Polityka Insight

W poniedziałek, 12 grudnia Dyrektor ECK Polska uczestniczyło w debacie pt. „Geoblokowanie: nowa forma dyskryminacji”, organizowanej przez Polityka Insight oraz Europoseł Różę Thun. Podczas spotkania zaprezentowano raport nt. problemów polskich konsumentów, kupujących w zagranicznych e-sklepach.


Przykładowa sprawa

Nieudany prezent dla męża

Konsumentka zamówiła w prezencie dla swojego męża rower od niemieckiego sprzedawcy za ponad 8 000 PLN. Po otrzymaniu i rozpakowaniu przesyłki, okazało się, iż widelec rowerowy jest uszkodzony. Konsumentka obawiając się w szczególności o bezpieczeństwo jazdy zgłosiła problem do e-sprzedawcy, domagając się naprawy bądź wymiany wadliwego sprzętu. Więcej… Więcej…




Powrót