Archiwum newslettera

Powrót

Facebook icon Twitter icon

Aktualności

Niewidzialna granica konsumencka

Raport sieci Europejskich Centrów Konsumenckich pt.: „Czy niewidoczne granice wciąż ograniczają konsumentom dostęp do usług w UE?” wskazuje na nieustannie trwającą, nieuzasadnioną dyskryminację klientów ze względu na narodowość lub miejsce zamieszkania. Wyniki raportu dowodzą, że geoblocking uniemożliwia konsumentom równy dostęp do zakupu towarów i usług przez internet. Więcej…

Wypożyczalnie samochodowe zmieniają praktyki

Jak informuje Komisja Europejska, 5. największych wypożyczalni samochodowych w Europie poprawiło swoje praktyki dotyczące obsługi klientów. Impulsem do podjęcia działań KE był znaczący wzrost ilości skarg odnotowanych przez Europejskie Centra Konsumenckie (ECC-Net) w ciągu ostatnich dwóch lat. Więcej…

Pozasądowe rozwiązywanie sporów

10 stycznia weszła w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Przedsiębiorcy, którzy odrzucą reklamację, będą zobowiązani złożyć oświadczenie konsumentowi o zgodzie bądź odmowie wzięcia udziału w postępowaniu ADR. Dodatkowo przy UOKIK uruchomiono punkt, który udziela pomocy konsumentom oraz przedsiębiorcom w zakresie pozasądowego rozwiązywania sporów. ECK zostało poproszone przez UOKiK o przeprowadzenie szkolenia dla pracowników punktu kontaktowego. Ponadto w związku z powstaniem nowego systemu ADR, ECK uczestniczyło w spotkaniu z Departamentem Inspekcji Handlowej UOKiK, odpowiedzialnym za mediacje przeprowadzane przez Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej.  Więcej…


Przykładowa sprawa

Deska snowboardowa na ratraku

Polski konsument w czasie zimowego urlopu w Czechach korzystał z usług czeskiego ośrodka narciarskiego. W związku z uszkodzeniem wyciągu narciarskiego, przedsiębiorca dostarczył swoim klientom transport zastępczy – ratrak. Konsument był pasażerem ratraka, a jego sprzęt – deska snowboardowa, został zapakowany na tył pojazdu. Niestety, deska konsumenta została nieostrożnie umieszczona w pobliżu rury wydechowej przez pracownika przedsiębiorcy. Więcej…


Ogłoszenia

Wizyty osobiste konsumentów w ECK

Przypominamy, że konsumenci wciąż mogą korzystać z porad osobistych prawników podczas przesuniętego dyżuru we wtorki i czwartki w godz. od 14:00 do 18:00. W pozostałe dni tygodnia (poniedziałki, środy, piątki) zapraszamy w godz. od 10:00 do 14:00. Więcej…



Powrót