Archiwum newslettera

Powrót

Twitter icon

Aktualności

Konsumenci z Polski skarżą się na brytyjskie firmy

W 2016 r. z siecią Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) skontaktowało się 91 367 konsumentów, to 19% wzrost w stosunku do roku 2015. Zdecydowana większość zgłaszanych problemów, bo aż 75% dotyczyło umów zawieranych przez internet. Z okazji Światowego Dnia Konsumenta ECK podsumowało rok 2016, zwracając uwagę na obecne „trendy” nieuczciwych praktyk przedsiębiorców. Więcej...

Ramię w ramię w imię edukacji konsumentów

„Edukacja cyfrowa konsumentów z uwzględnieniem aspektów prawnych w e-commerce” to główny filar nawiązanej współpracy Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK). Więcej…

Kongres Konsument 2017

15 marca br. ECK Polska uczestniczyło w corocznym wydarzeniu z okazji Dnia Konsumenta – „Kongres Konsument 2017”, zogranizowanym przez Federację Konsumentów. Dyrektor ECK Polska Piotr Stańćzak wziął aktywny udział w panelu dyskusyjnym „Konsumenci i Przedsiębiorcy – razem czy osobno?” Ponadto, centrum podczas wydarzenia było obecne ze swoim stoiskiem informacyjnym. Więcej...

Konferencja UOKiK – Światowy Dzień Konsumenta

W dniu 10 marca ECK Polska uczestniczyło w Konferencji UOKiK: „Ochrona konsumentów w dobie rozwoju srebnej gospodarki”. Wśród prelegentów zasiadali m.in. przedstawiciele UOKiK, Senatu RP oraz Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Głównym tematem spotkania była ochrona wrażliwych konsumentow Więcej...

Warsztaty Szkoły Gospodarki Cyfrowej

30 marca ECK wzięło udział w warszatach dla przedsiębiorców z zakresu handlu trangranicznego, organizowanych przez e-Izbę oraz Ministerstwo Rozwoju. Jednym z panelistów był Dyrektor ECK – Piotr Stańczak

ECK od kuchni – obejrzyj animację

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta, ECK Polska zaprezentowało swoją animację, która opisuje sposób, w jaki sieć ECC-Net udziela pomocy. Głównym termatem animacji są transgraniczne zakupy e-commerce. Zobacz ją koniecznie. Więcej...


Przykładowa sprawa

Suplementy Diety

Fiński konsument kupił od polskiego sprzedawcy suplementy diety. Produkt był objęty gwarancją jakości, co oznaczało, że w przypadku braku efektów, konsument mógł zwrócić towar i otrzymać pełny zwrot kosztów. Z uwagi na brak obiecanych efektów, kupujący odesłał towar zgodnie z otrzymanymi instrukcjami. Niestety nie otrzymał obiecanego zwrotu. Więcej...


Ogłoszenia

Wizyty osobiste konsumentów w ECK

Przypominamy, że konsumenci wciąż mogą korzystać z porad osobistych prawników podczas przesuniętego dyżuru we wtorki i czwartki w godz. od 14:00 do 18:00. W pozostałe dni tygodnia (poniedziałki, środy, piątki) zapraszamy w godz. od 10:00 do 14:00. Więcej…

ECK Polska na Facebooku!

Już od kwietnia ECK będzie obecne na Facebooku (link). Zapraszamy do obserwowania naszego profilu, na którym znajdą się: cykl porad konsumenckich, przykładowe sprawy konsumentów, najświeższe informacje prasowe ECK i wiele innych aktualności ze świata konsumenckiego i nie tylko.



Powrót