Archiwum newslettera

Powrót

Europejskie Centrum Konsumenckie
2/2010
W bieżącym numerze:

Co nowego w ECK?

Odbył się wykład "Prawa pasażerów linii lotniczych w kontekście skarg zgłaszanych do Europejskiego Centrum Konsumenckiego"

Europejskie Centrum Konsumenckie zorganizowalo wyklad otwarty z cyklu "Prawa Konsumenta w Unii Europejskiej" pod tytułem: "Prawa pasażerów linii lotniczych w kontekście skarg zgłaszanych do Europejskiego Centrum Konsumenckiego".

Prelegentem był Prawnik ECK, p. Elżbieta Seredyńska. Wykład odbyl się 17 lutego br. (środa) o godz. 12.00 w siedzibie Centrum Informacji Europejskiej przy ul. Kruczej 38/42 Wydano certyfikaty uczestnictwa.

Wiadomości z Komisji Europejskiej i Parlamentu Europejskiego

Parlament Europejski zatwierdził nową Komisję Europejską

9 lutego 2010 Parlament Europejski 488 głosami przy 137 głosach sprzeciwu i 72 nieobecnych przegłosował wybór nowej Komisji Europejskiej z Przewodniczącym José Manuelem Barroso na czele. Mimo, iż druga kadencja Przewodniczącego Komisji została przegłosowana w Parlamencie jeszcze we wrześniu 2009 roku, zatwierdzenie całej komisji zostało odłożone w czasie ze względu na ratyfikację Traktatu Lizbońskiego oraz wycofanie kontrowersyjnej bułgarskiej kandydatki na Komisarza, Rumiany Żelewej.

więcej...

Informacje z kraju i ze świata

Dzień Bezpiecznego Internetu

Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomniało prawa przysługujące konsumentom dokonujących zakupów on – line na terenie Unii Europejskiej, Norwegii i Islandii.

więcej...

 

“I love Europe”- polska studentka wygrała konkurs na plakat promujący Dzień Europy!

Oryginalna prezentacja i wspaniała koncepcja sprawiły, że plakat autorstwa polskiej studentki- Marii Mileńko stał się oficjalnym plakatem Dnia Europy- 9 maja 2010.

więcej...

 

Pozwy grupowe – już za pół roku

4 stycznia 2010 roku Prezydent RP podpisał ustawę z dnia 17 grudnia 2009 o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym (tzw. pozwy grupowe), która została ogłoszona 18 stycznia 2010 roku. Ustawa wejdzie w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia, czyli 19 lipca 2010 roku. Oznacza to, że już za pół roku również w Polsce możliwe będzie skorzystanie z popularnej procedury dochodzenia roszczeń przez większą grupę poszkodowanych.

więcej...

Problem konsumencki

Skarga

Zwracam się z prośba o pomoc w rozwiązaniu konfliktu z norweskim przewoźnikiem lotniczym.

W czerwcu zakupiłam za pomocą karty kredytowej droga elektroniczną w tej firmie dwa bilety lotnicze w dwie strony Warszawa – Ateny – Warszawa w terminie na wylot w sierpniu w walucie Euro co dało łączną wartość 622,60 Euro, kurs według tabeli Narodowego Banku Polskiego z dnia zakupienia biletów wynosił 3,3708 zł, w więc w przeliczeniu na PLN 2098,66 zł.

Płatność została zdjęta z karty po upływie pół roku od dnia zakupu biletów oraz po odbyciu przeze mnie wczasów, ale kwota pobrania wynosi 2618,93 zł, gdyż skorzystano z kursu obowiązującego w niewiadomym dniu. Po rozmowie  z panem zajmującym stanowisko dyrektora ds. reklamacji, dowiedziałam się, że gdybym wybrała złotówki to nie miałabym takiego problemu, ale przewoźnik daje taką możliwość swoim klientom, że mogą skorzystać także z płatności w obcych walutach.

Uważam, że takie zachowanie jest zwykłym oszustwem, a firma powinna zwrócić mi różnicę w wysokości 520, 27zł, powstałą w wyniku zmieniającego się kursu Euro, ponieważ ja dokonałam transakcji w czerwcu i nikt nie uprzedził mnie, że wiąże się z tym ryzyko, że księgowanie odbędzie się w grudniu.

Działania Sieci ECK

ECK w Polsce we współpracy z Centrum norweskim uznało, że konsumentka słusznie domaga się roszczeń, zgromadzono odpowiednią dokumentację i podjęło działania – rozmowy z przedsiębiorcą. Wyjaśnianie sprawy z przewoźnikiem trwało kilka tygodni. Ostatecznie skarga została przekazana do ADR-u w Norwegii, który przeprowadził postępowanie.

Rezultat

W efekcie konsumentka powiadomiła Sieć ECK, że żądana kwota została jej zwrócona w całości wraz z przeprosinami.

* Aby uzyskać więcej informacji proszę odwiedzić naszą stronę pod adresem www.konsument.gov.pl. Proszę nie pisać na adres e-mail z którego wysłano tą wiadomość. * Jeśli NIE chcesz otrzymywać newslettera ze strony www.konsument.gov.pl kliknij TUTAJ i wykonaj kolejne kroki podane na stronie.

* For more information, please visit ourweb site. Please do not reply on address from which this email was sent. * If you do NOT wish to receive future event emails from www.konsument.gov.pl click HERE and follow the instructions. 



Powrót