Archiwum newslettera

Powrót

Facebook icon Twitter icon

Aktualności

80 000 konsumentów otrzymało pomoc od Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich

Do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich w 2013 r. (ECC-Net) wpłynęło ponad  80.000 zapytań i skarg od obywateli z całej UE. Wynik ten jest o 11% lepszy w porównaniu do zeszłego roku. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce odnotowało łącznie prawie 3000 spraw transgranicznych  (1493 zapytań i 1472 skarg).

Więcej…

ECC-Net na spotkaniu z Komisarzem

18 marca br. odbyło się spotkanie dyrektorów Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) w Brukseli z Komisarzem UE ds. Polityki Konsumenckiej Nevenem Mimicą. Komisarz podkreślił kluczowe znaczenie centrów w pomocy konsumentom w przypadku problemów z przedsiębiorcami z innych państw członkowskich. Komisarz w odpowiedzi na pytanie ECK Polska zaznaczył, że ważne jest przygotowanie wieloletnich umów ramowych z centrami, które ustabilizują ich działanie oraz pozwolą na prowadzenie wieloletnich przedsięwzięć. Zwrócono też uwagę na rolę ECC-Net w systemie CPC. Tego samego dnia odbyła się wizyta przedstawicieli KE (DG Sanco) w siedzibie ECK Polska w Warszawie.

Więcej…


Lepsza ochrona turystów coraz bliżej

Komisja Rynku Wewnętrznego PE (IMCO) przyjęła projekt nowej dyrektywy dotyczącej wyjazdów turystycznych. Do tej pory jako podstawa ochrony turystów w UE służyła dyrektywa z 1990 r. w sprawie zorganizowanych podróży, która nie obejmuje m.in. sprzedaży usług za pośrednictwem internetu.

Więcej…

PE umacnia prawa pasażerów linii lotniczych

Nowe przepisy mają m.in. zapewnić pasażerom prawo do szerszych i lepszych informacji oraz do opieki i zmiany planu podróży w sytuacji, gdy utkną na lotnisku. Aby pasażerowie mogli faktycznie korzystać z przysługujących im praw, uproszczone zostaną również procedury składania skarg oraz środki egzekwowania prawa.

Więcej…


Przykładowa sprawa

Złe użytkowanie butów

Polska konsumentka zakupiła we francuskim sklepie internetowym buty dla swojego dziecka. Po kilkakrotnym założeniu nowe buty popękały. Konsumentka wysłała reklamację do przedsiębiorcy. Sprzedawca nie uznał roszczenia klientki, wyjaśniając, że buty były źle użytkowane

Więcej…


Ogłoszenia

"Nie ma to jak dobry hotel - czy na pewno? - Poradnik konsumenta” – wykład w marcu

12 marca br. w ODM w Warszawie odbędzie się wykład pt.: „"Nie ma to jak dobry hotel - czy na pewno? - Poradnik konsumenta" Zostaną omówione takie zagadnienia jak: problemy z rezerwacją; odpowiedzialność, za rzeczy wniesione do hotelu; pakiety dynamiczne, a odpowiedzialność hotelu; nowa dyrektywa dotycząca wyjazdów turystycznych; case studies; praktyczne porady.
Serdecznie zapraszamy!



Powrót