Archiwum newslettera

Powrót

Twitter icon

Aktualności

Czas przylotu to moment otwarcia drzwi samolotu

Zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości UE rzeczywisty czas przylotu odpowiada chwili, w której co najmniej jedne drzwi samolotu otwierają się. Dopiero w tym momencie można określić, do celów ewentualnego odszkodowania, wielkość opóźnienia. Więcej…

 

Powakacyjne reklamacje

Irlandzka linia lotnicza zniszczyła walizkę? Hiszpańska firma wypożyczająca samochody obciążyła konto wyższą kwotą niż umówiona? W pokoju hotelowym nie było klimatyzacji, a niemieckie biuro podróży nie odpowiedziało na reklamację? Więcej…

 

Spotkanie sieci ECC-Net w Luksemburgu

Dla prawidłowego funkcjonowania sieci Europejskich Centrów Konsumenckich i utrzymania wysokiego standardu obsługi konsumentów w Polsce i innych krajach UE organizowane są systematycznie spotkania centrów. Ostatnie odbyło się  16-17 września i poświęcone zostało planom sieci na rok 2015, w tym organizacji wspólnych projektów. Zebrani dyrektorzy ECC-Net uczestniczyli także w warsztatach mających na celu podniesienie jakości współpracy z konsumentami i ujednolicenie stosowanych procedur. Ponadto warto nadmienić, że zgodnie z ustaleniami od 2015 r. centra sieci będą funkcjonowały w oparciu o 3 letnie umowy ramowe, a nie jak dotychczas roczne programy.


Przykładowa sprawa

Hotel to nie wszystko

Pasażerka niemieckich linii lotniczych podróżowała ze Stuttgartu przez Berlin do Krakowa. Pierwsza część podróży była opóźniona i nie udało jej się zdążyć na lot z Berlina do Krakowa.  Więcej…


Ogłoszenia

ECK zaprasza na konferencje nt. e-handlu

ECK Polska zaprasza 10 października 2014 r. (piątek) na konferencję poświęconą sprzedaży internetowej w Europie, pt.: „Handel online w Polsce i UE w perspektywie nowej ustawy o prawach konsumenta”, której celem jest dyskusja nad potencjałem zmian w prawie konsumenckim, które czekają klientów i sprzedawców sklepów internetowych jeszcze w tym roku. Wydarzenie odbędzie się  w Centrum Konferencyjnym UOKiK w Warszawie.


Uprzejmie prosimy o potwierdzenie przybycia do 3 października br. na adres katarzyna.slupek@konsument.gov.pl


Powrót