Archiwum newslettera

Powrót

Twitter icon

Aktualności

Życzenia świąteczne!

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce życzy Państwu spokojnych, radosnych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia oraz samych udanych zakupów i podróży w nadchodzącym 2015 r.

 

10 pytań do przedsiębiorcy i konsumenta

Czasu na zapoznanie się ze zmianami pozostało niewiele, dlatego sieć ECC-Net opracowała krótki Quiz, który zwraca uwagę na najistotniejsze zmiany w prawie dotyczące e-handlu: 10 pytań do właścicieli sklepów internetowych (LINK) i 10 pytań do ich klientów (LINK). Warto się sprawdzić! Więcej…

Latamy coraz częściej

Według danych Eurostatu ruch na lotnisku im. Chopina rośnie w Europie najszybciej. Warszawski port właśnie przyjął dziesięciomilionowego pasażera. Dynamika rozwoju pasażerskiego transportu lotniczego zdaje się potwierdzać, że konsumenci zaopatrzeni w prawa i instytucje, które zapewniają im szybką, darmową pomoc, coraz chętniej korzystają z usług przewoźników lotniczych. Świadczy o tym także fakt, że przeważająca większość zgłoszeń do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich jest związanych z transportem pasażerskim, z czego prawie 20%, dotyczy podróży samolotem. Więcej…

 

Konsument ma prawo do „obiektywnej” wyszukiwarki

Parlament Europejski wezwał Komisje Europejską do zapobiegania nadużywaniu dominującej pozycji przez firmy internetowe, rozdzielenia wyszukiwarek od innych usług komercyjnych i wsparcia rozwoju „chmury”. Więcej…

 

Grudniowa mini debata ECK

"Problematyka konsumencka w transporcie pasażerskim" – 11 grudnia odbyło się drugie już spotkanie z cyklu „Mini debaty konsumenckie w Ośrodku Debaty Międzynarodowej MSZ”. Problematyka debaty została oparta na zagadnieniach zaproponowanych przez samych uczestników panelu - przedstawicieli sektora (Przemysław Skubisz, Dyrektor Departamentu Praw Pasażerów z Urzędu Transportu Kolejowego, Tomasz Kęska-Leszyński, Naczelnik Stanowiska ds. Prawno-Administracyjnych, Komisji Ochrony Praw Pasażerów Urzędu Lotnictwa Cywilnego i Emilia Osewska-Mądry reprezentująca Radę Przedstawicieli Linii Lotniczych w Polsce „BARIP), którzy wskazali najważniejsze kwestie wymagające dyskusji na forum. Podczas spotkania skoncentrowano się m.in. na prawach pasażerów kolejowych do odszkodowań w przypadku opóźnień, sytuacji pasażerów lotów regularnych a czarterowych i na budowie podmiotów ADR przez UTK, ULC oraz przewoźników lotniczych. Moderatorem dyskusji był Piotr Stańczak – Dyrektor ECK, który również opowiedział o praktykach przewoźników w umowach transgranicznych na podstawie doświadczeń centrum.


Przykładowa sprawa

Niewykorzystane bilety…

Polska konsumentka mieszkająca przez wiele lat w Wielkiej Brytanii postanowiła przylecieć w odwiedziny do Polski. W tym celu zakupiła bilety lotnicze u irlandzkiego przewoźnika dla wszystkich członków rodziny. Niestety w realizacji planów przeszkodziła choroba i śmierć jej męża. Więcej…


Ogłoszenia

Nowe prawa konsumenta c.d.

22 stycznia (czwartek) o godz. 16.00 w siedzibie Europe Direct – Centrum Przedsiębiorczości Smolna, przy ul. Smolnej 4,  w Warszawie odbędzie się wykład "Nowe przepisy prawa konsumenckiego - lepsza pozycja konsumenta na rynku?"



Powrót