Archiwum newslettera

Powrót

Facebook icon Twitter icon

Aktualności

Konsument w erze cyfrowej - konferencja i spotkanie ECC-Net

W dniach 23-24 kwietnia centra sieci ECC-Net w tym ECK Polska gościły na konferencji „Future priorities of consumer policy in digital era” zorganizowanej w Rydze w ramach Przewodnictwa Łotwy w Radzie UE. Omawiano plany utworzenia jednolitego rynku cyfrowego, dzięki którym konsumenci będą mieli dostęp do większej oferty produktów i usług, np. poprzez zniesienie tzw. „geoblockingu”, czyli geograficznego ograniczania sprzedaży w Internecie. Podczas spotkania po raz kolejny przedstawiciel KE podkreślił znaczenie ECC-Net w europejskim systemie ochrony konsumentów. Konferencje poprzedziło spotkanie sieci ECC-Net – „Cooperation Day”, dzięki któremu przedstawiciele centrów z 30 państw (28 z UE oraz Norwegii i Islandii) mogli wspólnie przedyskutować oraz podjąć decyzje związane z rozwojem widoczności ECC-Net w poszczególnych krajach oraz poprawie obsługi spraw konsumenckich (case handling). Więcej…

Prawa pasażerów linii lotniczych a ADR

16 kwietnia ECK Polska jako partner merytoryczny wzięło udział w na konferencji pt.: „Prawa pasażerów lotniczych w praktyce” organizowanej przez Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne. Podczas wydarzenia prezentowany był raport z rocznych badań monitoringu „Egzekwowanie praw pasażerów lotniczych w Polsce”. W panelu dot. pozasądowego rozwiązywania sporów z pasażerami zabrał głos Dyrektor ECK, który opowiedział o wyzwaniach dla pasażerskich ADR wynikających z doświadczeń ECK oraz o przykładowych modelach ADR w Europie . Więcej…

Znaleźć partnera przez internet – bezcenne?

Naszym celem podczas randkowania w sieci jest znalezienie tego jedynego, wymarzonego partnera. Skupiamy się na cechach, zainteresowaniach i hobby drugiego użytkownika. Bywa, że niezbyt uważnie zapoznajemy się z regulaminem - w konsekwencji pojawiających się częstych skarg konsumenckich Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało listę „Jak się nie zgubić, w szukaniu miłości” . Więcej…

Europejski Dzień Kontroli Prędkości

Kraje Unii Europejskiej 16 kwietnia będą uczestniczyły w Europejskim Dniu Kontroli Prędkości. Z tej okazji sieć ECC-Net przygotowała przegląd przepisów drogowych UE. Więcej...


Przykładowa sprawa

Bez szans na naprawę

Do ECK Polska zgłosiła się konsumentka, która dla syna zakupiła w e-sklepie niemieckiego sprzedawcy profesjonalne obuwie sportowe do gry w piłkę nożną. Chłopiec grał w obuwiu niespełna 2 miesiące, gdy odkrył pęknięcia materiału, z którego wykonane były korki. Buty kosztowały ponad 500 złotych, więc był to stosunkowo duży wydatek. Więcej…


Ogłoszenia

Marketing bezpośredni a prawa konsumenta SENIORA

26 maja zapraszamy wszystkich konsumentów na kolejne spotkanie z cyklu „Mini debaty konsumenckie”. Tym razem podejmiemy temat „Przez telefon, internet, na pokazie - senior na rynku konsumenckim w świetle nowych przepisów prawnych”. Na sali będą obecni eksperci z UKE, Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów, PSSB oraz oczywiście ECK. Zgłoszenia prosimy kierować na adres katarzyna.slupek@konsument.gov.pk



Powrót