Baza wiedzy




Wykłady otwarte

Wykłady w ODM MSZ/ Punkcie Informacyjnym Europe Direct Warszawa

> >>
20 maj 2016 Nie samym futbolem konsument żyje – praktyczne porady dla osób wyjeżdżających na Euro 2016 (1048 kB)
17 mar 2016 Między rękojmią a gwarancją – praktyczne porady jak skutecznie reklamować (511 kB)

 

Wykłady archiwalne

do góry ^


Edukacja

Polecany artykuł: „Prawo właściwe dla umów zawieranych przez internet”

Wraz ze wzrostem popularności zakupów dokonywanych za pośrednictwem internetu zwiększa się również zainteresowanie zakupami u zagranicznych sprzedawców. Warto zatem, żeby zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy byli świadomi tego, pod czyj system prawny (którego państwa) będą podlegali przy zawieraniu umów i przy rozstrzyganiu ewentualnych sporów w sytuacji kiedy np. zakupiony towar lub zrealizowana usługa będą nienależytej jakości lub dostawa będzie miała miejsce z opóźnieniem. Publikacja „Prawo właściwe dla umów zawieranych przez internet” prawnika ECK Polska ukazała się w Biuletynie Euro Info (wrzesień 2013) wydawanym przez Enterprise Europe Network.
Pobierz artykuł

 

Polecany artykuł: „Nieuczciwe praktyki rynkowe”

Publikacja "Nieuczciwe praktyki rynkowe" konsultanta ds. konsumenckich ECK Polska na temat dyrektywy 2005/29/WE dotyczącej nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym. Tekst m.in. wskazuje, na co przedsiębiorcy powinni zwracać uwagę oferując swoje towary i usługi konsumentom z innych krajów UE. Artykuł ukazał się w Biuletynie Euro Info (lipiec/sierpień 2013) wydawanym przez Enterprise Europe Network.
Pobierz artykuł

 

Zagraniczne e-sklepy pod lupą

Użytkownicy internetu powoli przekonują się do kupowania w sieci. Jednak znacznie częściej wybierają krajowe sklepy. Mimo zalet takich jak niskie ceny i bogatsza oferta, konsumenci boją się korzystać z atrakcyjnych okazji w zagranicznych e-sklepach. Wystarczy jednak kierować się kilkoma podstawowymi zasadami, a drzwi do internetowych zakupów w całej Europie będą stały dla nas otworem. ECK przygotowało specjalny poradnik nt. zakupów w zagranicznych sklepach internetowych.
Pobierz poradnik

 

Instytucjonalna ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce na tle krajów Wspólnoty

Prezentacja ECK z konferencji "Konsument i jego rzecznik" współorganizowanej przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Czytaj więcej

 

Konsument na rynku europejskim i jego ochrona

Prezentacja ECK z konferencji międzynarodowej "Konsument na Jednolitym Rynku Europejskim, organizowanej przez Insytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.
Czytaj więcej

 

Zobacz jak działa sieć Europejskich Centrów Konsumenckich!

Jeśli chcesz bliżej poznać i lepiej zrozumieć funkcjonowanie sieci Europejskich Centrów Konsumenckich obejrzyj film, który został nakręcony latem tego roku. Dowiesz się w jakim celu istnieją Europejskie Centra Konsumenckie i jak pomagają konsumentom w problemach z transgranicznymi zakupami.
Obejrzyj film

do góry ^


Broszury

> >>

Mistrzostwa Świata FIFA - Przewodnik konsumenta

Ochrona konsumentów w Unii Europejskiej
Dziesięć podstawowych zasad.

Prawa pasażerów linii lotniczych
Podstawowe informacje

Edukacja konsumentów
Uczymy konsumentów jak sobie pomagać

Strategia polityki konsumenckiej UE na lata 2007-2013
Broszura

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich w Europie: ECC-Net
Informowanie i wspieranie konsumentów robiących zakupy w całej UE

Jak czytać etykiety na produktach?
Publikacja wydana przez Komisję Europejską.

Bezpieczeństwo produktów
Zapewnienie bezpieczeństwa produktów dla wszystkich obywateli UE

do góry ^