Jak możemy pomóc?

  • Informujemy konsumentów o ich prawach w UE, Norwegii i Islandii
  • Pomagamy rozwiązywać problemy z przedsiębiorcami z innych krajów UE
  • Nasze usługi są bezpłatne


Dowiedz się więcej o ECK…

Sonda

Czy kiedykolwiek zakupiłeś/aś samochód za granicą, w jednym z krajów UE?

Warto odwiedzić

  • Aktualności
  • Przykładowe sprawy
  • Raporty
  • Wykłady

Reklamacje po urlopie – zmiana w dyżurach ECK

Ze względu na znaczny wzrost spraw trafiających do ECK w okresie letnim, centrum w ramach akcji „Mądry konsument po wakacjach” zmienia czas udzielania porad konsumenckich bezpośrednio w swojej siedzibie.

Wakacyjna fala skarg

Czas wakacji, wyjazdów oraz letnich zakupów dobiega końca. Niektórzy z nas nie będą mogli jednak o nich szybko zapomnieć, a wszystko to przez zaniedbania przedsiębiorców. Jeżeli bagaż zaginął, lot się opóźnił, a zakupione obuwie nie przetrwało próby, Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, aby nie zapominać o reklamacji!

Strona 1 z 244  > >>

Powietrzny korek

Konsument z Polski podróżował z miasta Chihuahua przez Mexico City i Frankfurt do Krakowa. Lot z Meksyku do Niemiec został opóźniony o godzinę a to spowodowało konsekwencję w postaci spóźnienia się na lot do Krakowa. Ostatecznie konsument dotarł do Polski z ponad pięciogodzinny opóźnieniem.

Rejs żaglówką bez bagażu

Bagaż pasażerki z Polski lecącej włoskimi liniami został opóźniony. Przewoźnik poinformował ją, że zostanie dostarczony kolejnego dnia. Konsumentka miała już na miejscu we Włoszech wypożyczoną żaglówkę. Po otrzymaniu informacji, o tym że bagaż dotrze tak szybko postanowiła poczekać na niego w porcie. Za postój żaglówki zapłaciła 158 euro.

pozostałe sprawy >>