Jak możemy pomóc?

  • Informujemy konsumentów o ich prawach w UE, Norwegii i Islandii
  • Pomagamy rozwiązywać problemy z przedsiębiorcami z innych krajów UE
  • Nasze usługi są bezpłatne


Dowiedz się więcej o ECK…

Sonda

Czy kiedykolwiek zakupiłeś/aś samochód za granicą, w jednym z krajów UE?

Warto odwiedzić

  • Aktualności
  • Przykładowe sprawy
  • Raporty
  • Wykłady

Co Brexit oznacza dla konsumentów?

Problemy transgraniczne konsumentów, z którymi ma do czynienia Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce są rozwiązywane wspólnie z centrum partnerskim należącym do sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). W przypadku przedsiębiorcy mającego siedzibę w Wielkiej Brytanii, to Europejskie Centrum Konsumenckie w tym kraju się z nim kontaktuje. Dzięki temu omijana jest bariera językowa, czy kulturowa. W obecnej sytuacji przyszłość ECK w Wielkiej Brytanii jest niepewna.

Jak ważnym dla Polski rynkiem jest Wielka Brytania pokazują statystyki.

Cykl porad na Euro 2016 - cz.5 Zakupy we Francji

Zakupy we Francji 

Udając się na EURO 2016 warto być wyposażonym nie tylko w wiedze o futbolu i zestaw gadżetów, ale w kilka istotnych wskazówek konsumenckich. ECK przygotowało dla kibiców - konsumentów cykl porad związanych z uczestnictwem w Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej we Francji.

Porad udziela Karol Muż, ekspert ECK – też kibic!

Piąta wypowiedź dotyczy zakupów we Francji.



Strona 1 z 241  > >>

Próbka kosmetyków za 500 zł

Konsument z Polski pewnego dnia znalazł w swojej skrzynce pocztowej przesyłkę zaadresowaną od austriackiego przedsiębiorcy. Przesyłka zawierała próbki kosmetyków. Konsument uznał, iż jest to pewna forma reklamy, gdyż nigdy nie nabył takiego towaru. Jego zdziwienie było ogromne, gdy po kilku tygodniach otrzymał rachunek za rzekomo „zakupione” kosmetyki. Początkowo ignorował zabiegi przedsiębiorcy i fakt, że kolejne rachunki opiewały na coraz wyższe kwoty. Sytuacja była dla niego irracjonalna. Niestety, przedsiębiorca skierował sprawę do polskiej firmy windykacyjnej, która wysyłała do konsumenta kolejne pisma windykacyjne. Finalnie kwota należności wyniosła ponad 500 złotych.

Kiedy przewoźnik ustala własne prawo…

Jeżeli w trakcie prowadzonej sprawy, ECK napotyka na zbiorowe transgraniczne naruszenie interesów konsumentów zgłasza je do sieci CPC-Net (sieć współpracy organów ochrony konsumentów państw członkowskich UE). Tak też było w przypadku konsumentki, która podróżowała węgierskimi liniami lotniczymi.

pozostałe sprawy >>