Jak możemy pomóc?

  • Informujemy konsumentów o ich prawach w UE, Norwegii i Islandii
  • Pomagamy rozwiązywać problemy z przedsiębiorcami z innych krajów UE
  • Nasze usługi są bezpłatne


Dowiedz się więcej o ECK…

Sonda

Czy kiedykolwiek zakupiłeś/aś samochód za granicą, w jednym z krajów UE?

Warto odwiedzić

  • Aktualności
  • Przykładowe sprawy
  • Raporty
  • Wykłady

Koniec geoblockingu w UE?

Zagraniczny sprzedawca uniemożliwia Ci zakup towaru? Koszty przesyłki z innego państwa UE są nieproporcjonalnie wysokie? A może zakupione online produkty w ogóle nie zostały dostarczone? Wobec powtarzających się problemów i skarg konsumenckich, 25 maja Komisja Europejska ogłosiła pakiet nowych propozycji legislacyjnych, mających na celu wzmocnienie rozwoju transgranicznego e-commerce w ramach strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego. KE zapowiedziała zniesienie geoblockingu, obniżenie kosztów przesyłek zagranicznych i skuteczniejszą walkę z nieuczciwymi e-przedsiębiorcami.

Uwaga - 27 maja ECK będzie nieczynne

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w związku z Zarządzeniem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 maja 2016 r Europejskie Centrum Konsumenckie w dniu 27 maja br. będzie zamknięte. Jednocześnie informujemy, że centrum będzie czynne dla interesantów w dniu 4 czerwca br.

Wszelkie zapytania i skargi w dniu 27 maja prosimy kierować pod adres e-mailowy info@konsument.gov.pl bądź przesłać za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie ECK.

Strona 1 z 237  > >>

Kiedy przewoźnik ustala własne prawo…

Jeżeli w trakcie prowadzonej sprawy, ECK napotyka na zbiorowe transgraniczne naruszenie interesów konsumentów zgłasza je do sieci CPC-Net (sieć współpracy organów ochrony konsumentów państw członkowskich UE). Tak też było w przypadku konsumentki, która podróżowała węgierskimi liniami lotniczymi.

Skórzana sofa – uszkodzenia w transporcie

Konsument z Czech zakupił w polskim sklepie skórzaną sofę o wartości powyżej 1500 euro. Po kilku dniach ujawniły się wady mebla, które mogły powstać w transporcie, np. połamane siedzisko. Konsument skontaktował się ze sprzedawcą, a ten zaproponował wymianę wadliwych części. Przy kolejnej dostawie konsument był ostrożniejszy i w obecności kuriera sprawdził dostarczone elementy.

pozostałe sprawy >>