Przykładowe sprawy

30 sty 2014

Zawarcie umowy przez internet bez wiedzy konsumenta


Klient niemieckiego biura podróży otrzymał specjalny voucher, który uprawniał go do rabatu przy ewentualnym zakupie kolejnej wycieczki. Konsument zdecydował się sprawdzić prawdziwość oferty.  Na stronie internetowej biura podróży wybrał przypadkową destynację i wpisał do formularza zamówienia numer vouchera. Okazało się, że cena faktycznie jest niższa o 15 %. Następnego dnia konsument dostał maila, który potwierdzał dokonanie zakupu wycieczki, mimo że nie wypełnił żadnych pól niezbędnych do zawarcia umowy.

Przedsiębiorca niemiecki twierdził jednak, że do zawarcia umowy doszło i jeśli konsument chce od niej odstąpić, musi zapłacić karę w wysokości 208 euro. Sprawa trafiła do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce. Po interwencji ECK niemieckie biuro podróży oświadczyło, że wycofuje się z roszczeń kierowanych w stronę konsumenta.

Fot. pixabay.com