Przykładowe sprawy

16 cze 2014

Nie ma samochodu, nie ma pieniędzy…


Konsument z Norwegii zaplanował zakup auta za granicą, a dokładnie w Polsce. Za pomocą polskiego pośrednika znalazł wymarzony pojazd u polskiego dealera. Umowa została podpisana, a konsument wpłacił ponad 2 tysiące euro tytułem zaliczki. Mijał czas, a samochód wciąż nie był dostarczony do Norwegii.

Po kilku miesiącach było już pewne, że zamówiony model samochodu jest niedostępny. Pomimo to, polski sprzedawca uchylał się od zwrotu kwoty zaliczki. Konsument nie mógł też nawiązać z nim kontaktu, a firma pośrednicząca w transakcji utrzymywała, że nie jest w  stanie pomóc. Konsument zwrócił się do ECK Norwegia. Jego sprawa została przekazana do ECK w Polsce. Dzięki darmowej pomocy sieci ECC-Net, sprzedawca w ciągu 3 dni zwrócił pełną kwotę zaliczki na konto bankowe konsumenta.