Przykładowe sprawy

2 wrz 2014

Hotel to nie wszystko


Pasażerka niemieckich linii lotniczych podróżowała ze Stuttgartu przez Berlin do Krakowa. Pierwsza część podróży była opóźniona i nie udało jej się zdążyć na lot z Berlina do Krakowa. Przewoźnik uznał swoją odpowiedzialność za opóźnienie i zagwarantował konsumentce nocleg w hotelu. Jak się jednak okazało hotel był znacznie oddalony od lotniska i konsumentka musiała skorzystać z usług taksówki. Dodatkowo poniosła koszty związane z zakupem posiłków. Po powrocie do Polski postanowiła przedstawić rachunki za jedzenie i taksówkę przewoźnikowi oraz zażądać zwrotu poniesionych kosztów.

Niestety, przedsiębiorca próbował uniknąć odpowiedzialności. Początkowo odmawiano konsumentce zasadności jej roszczeń, następnie oferowano vouchery na ewentualne przyszłe loty z przewoźnikiem. Konsumentka zwróciła się o pomoc do ECK Polska. Została poinformowana o możliwości ubiegania się o odszkodowanie w kwocie 250 euro za opóźniony lot, obok żądania zwrotu kosztów za taksówkę i posiłki. Po 1,5 miesiąca konsumentka otrzymała wiadomość od linii lotniczych o wpłacie na jej konto kwoty blisko 300 euro.