Przykładowe sprawy

12 lis 2014

Czasami gra się nie opłaca


Holenderski konsument chciał dokonać zakupu gry internetowej na stronie polskiego sprzedawcy. W tym celu założył konto na portalu przedsiębiorcy, wpłacił na nie pieniądze i zamówił grę. Sprzedawca nie dostarczył jednak zamówionego towaru, ale na skutek reklamacji konsumenta obiecał zwrócić pieniądze. Mijały tygodnie a konsument nie otrzymał zwrotu.

Zdecydował się więc na złożenie skargi do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Holandii, które przekazało ją do centrum w Polsce. Początkowo przedsiębiorca obiecał zwrot środków. Niestety później stwierdził, że pieniądze może oddać jedynie na konto klienta założone na portalu. Konsument nie godził się na takie rozwiązanie. Nie był już zainteresowany zakupami w sklepie nierzetelnego przedsiębiorcy. W toku prowadzonej korespondencji z ECK Polska, przedsiębiorca zgodził się wysłać pieniądze na numer rachunku bankowego konsumenta.