Przykładowe sprawy

13 kwi 2015

Bez szans na naprawę


Do ECK Polska zgłosiła się konsumentka, która dla syna zakupiła w e-sklepie niemieckiego sprzedawcy profesjonalne obuwie sportowe do gry w piłkę nożną. Chłopiec grał w obuwiu niespełna 2 miesiące, gdy odkrył pęknięcia materiału, z którego wykonane były korki. Buty kosztowały ponad 500 złotych, więc był to stosunkowo duży wydatek.

Konsumentka złożyła reklamację. Sprzedawca zaproponował obniżenie ceny obuwia o 70 złotych, co jego zdaniem mogło pokryć koszty naprawy. Problem polegał na tym, że wadliwość obuwia w żaden sposób nie mogła być zostać usunięta w drodze naprawy. Konsumentka złożyła skargę do ECK Polska, którą przekazano do ECK Niemcy, a stamtąd trafiła ona do niemieckiego organu ADR. W toku przeprowadzonego postępowania uznano zasadność roszczeń konsumentki, w konsekwencji czego sprzedawca zgodził się zwrócić jej pełną kwotę za buty.