Przykładowe sprawy

20 sie 2015

Problemy z powrotem do domu


Konsumentka miała wrócić z wakacji na Kubie francuskimi liniami lotniczymi do Warszawy przez Paryż. Kilka dni przed odlotem otrzymała informację, że jej lot został odwołany, a kolejny odbędzie się za trzy dni. Konsumentka nie mogła pozwolić sobie na przymusowe wydłużenie pobytu i znalazła alternatywne połączenie. Przewoźnik zgodził się na zamianę biletów na lot, który odbywał się dzień wcześniej niż planowany.

Wakacje konsumentki zostały więc skrócone. Po powrocie zażądała ona wypłaty odszkodowania w wysokości 1200 euro z tytułu odwołania lotu. Przewoźnik odmówił, wskazując iż żądanie jest niezasadne, gdyż konsumentka pomimo odwołanego lotu przybyła do kraju nawet przed czasem. Po interwencji ECK Polska i ECK Francja przewoźnik zmienił swoje stanowisko w sprawie, a pasażerka otrzymała odszkodowanie w pełnej kwocie.