O nas

Twój bagaż został zagubiony lub zniszczony przez zagraniczną linię lotniczą? Brytyjski sklep internetowy nie przysłał zamówionej sukienki? Niemiecki diler sprzedał Ci wadliwe auto? A może hiszpański sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji zepsutego aparatu fotograficznego? Brzmi znajomo? Jeżeli tak, zgłoś się po pomoc do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce (ECK) należącego do sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich w Europie (ECC-Net)

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) obejmuje 30 centrów we wszystkich 28 państwach członkowskich UE, a także Islandii i Norwegii. Celem Sieci ECC-Net jest zapewnianie konsumentom informacji o ich prawach związanych z dokonywanymi przez nich zakupami transgranicznymi towarów i usług, doradzanie im w przypadku problemów, wspomaganie ich w rozpatrywaniu reklamacji tak, aby w pełni umożliwić im korzystanie, z rynku wewnętrznego.

Cele sieci ECC-Net

  1. Zapewnianie konsumentom informacji
  2. Pomoc konsumentom przy rozwiązywaniu skarg
  3. Pomoc konsumentom przy rozwiązywaniu sporów
  4. Organizowanie działań promocyjnych
  5. Przyczynianie się do rozwoju ADR
  6. Współpraca sieciowa: wzajemne kontakty i wymiana informacji
  7. Współpraca z organami wykonawczymi
  8. Współpraca z przedsiębiorcami (stowarzyszeniami lub organizacjami
  9. Zapewnianie ustandaryzowanej obsługi o jednorodnie wysokim poziomie jakości

Kliknij na swój kraj:

Sieć ECK

źródło: ec.europa.eu

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce (ECK) powstało w 2005 roku, na mocy porozumienia Komisji Europejskiej z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. ECK Polska jest członkiem sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).

Do zadań ECK nie należy:

  1. Rozpatrywanie sporów pomiędzy przedsiębiorcą a przedsiębiorcą,
  2. Rozpatrywanie spraw pomiędzy polskim konsumentem a polskim przedsiębiorcą,
  3. Rozpatrywanie spraw spoza terytorium Unii Europejskiej, Norwegii i Islandii.

Jak się z nami skontaktować?

Za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie internetowej, drogą telefoniczną (22 55 60 118, dyżury prawników od pn. do pt w godz.: 10-14), e-mailem (info@konsument.gov.pl) lub osobiście odwiedzając siedzibę centrum w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 1 (poniedziałki, środy, piątki w godz. 10-14 oraz we wtorki, czwartki w godz. 14-18).

Nasz zespół

Piotr Stańczak

Piotr Stańczak - Dyrektor ECK Polska

Katarzyna Słupek

Katarzyna Słupek - Specjalista ds. komunikacji

Karol Muż

Karol Muż - Prawnik, koordynator obsługi spraw

Magda Witan

Magda Witan - Prawnik

Joanna Sołtan

Joanna Sołtan - Doradca ds. PR
Joanna.Soltan@konsument.gov.pl

Piotr Esse

Piotr Esse - Informatyk/Administator strony internetowej

Katarzyna Mizerska

Katarzyna Mizerska - Asystent administracyjny