Aktualności

13 lip 2017

Odszkodowanie za spamowanie


Polski konsument notorycznie otrzymywał wiadomości SPAM od popularnego w Polsce, szwedzkiego sklepu odzieżowego. Pomimo wielu kontaktów z przedsiębiorcą, wiadomości nie przestawały przychodzić. Konsument zdecydował się wynająć kancelarię prawną, która miała mu pomóc w zablokowaniu spamowania. Pomimo starań e-maile wciąż były przesyłane.

Za usługę kancelarii prawnej zapłacił 150 złotych. Konsument postanowił odzyskać je od sprzedawcy, dlatego też skontaktował się z ECK Polska. Centrum przekazało sprawę do ECK Szwecji, domagając się w imieniu konsumenta zwrotu 150 PLN. Po kilku tygodniach, dzięki współpracy ECK Polska oraz ECK Szwecja, przedsiębiorca zaproponował rekompensatę wysokości 100 PLN za każdy e-mail, jaki konsument otrzymał. Łącznie uzyskał 1700 PLN.